21/06/2026 01:53

Gazprom, Moldova’ya doğalgaz sevkiyatını durduracak

Rus enerji şirketi Gazprom, 1 Ocak 2025 itibarıyla Moldova’ya doğalgaz sevkiyatını durduracağını bildirdi.

Gazprom’dan yapılan yazılı açıklamada, Moldova’nın ithal ettiği Rus gazı için borcunu ödemediği belirtildi.

Moldovagaz şirketinin Gazprom ile sözleşme yükümlülüklerini sıklıkla yerine getirmediğine işaret edilen açıklamada, “Bu bağlamda, sözleşme hükümlerine dayanarak, 1 Ocak 2025’te (TSİ) 08.00’den itibaren Gazprom, Moldova’ya doğalgaz sevkiyatını günde 0 metreküple sınırlayacaktır.” ifadesine yer verildi.

Gazprom, Moldova’ya yılda yaklaşık 2 milyar metreküp doğalgaz sevk ediyordu.

Ukrayna savaşının ardından Rusya ile çok sayıda Avrupa ülkesi arasındaki doğalgaz ticareti durmuştu.

Kontrol Et

Almanya Ekonomi Bakanı’ndan Rus gazıyla ilgili Türkiye yorumu

Almanya Ekonomi Bakanı Katherina Reiche, Avrupa Birliği ile yapılacak yeni sözleşmeler kapsamında ithal edilecek doğal …